15 Aug
15Aug


בין אם אתם בונים או משפצים - העבודות בשטח מתקדמות והנה הגעתם סוף כל סוף לשלב תכנון הנגרות. אז מה קורה בכל שלב? ומה צריך להביא לפגישת הנגרות? הכנו לכם מדריך קצר שיסייע להבין את השלבים בתהליך העבודה שלנו בבונסאי >>




שלב א | תמחור

בין אם אתם שולחים את החומרים במייל, ובין אם מגיעים לפגישה בנגריה - על מנת שתוכלו לקבל הצעת מחיר מדויקת ככל האפשר, הנה חמשת הדברים שתצטרכו לשלוח או להביא אתכם בשלב א', שלב התמחור >>


אז מה צריך להביא לפגישת נגרות?


1. תכנית אדריכלית של הבית | התכנית האדריכלית היא שרטוט דו-ממדי המתאר את צורת הבניה של הבית העתידי שלכם. מפורטים בה החללים השונים ואופן הזרימה ביניהם: חלל המגורים, מטבח, חדרי שינה, חדרי רחצה ועוד. עבור הנגר, התכנית האדריכלית מספקת תמונה כללית ונותנת אינפורמציה חשובה לגבי המערכות הנמצאות סביב פרטי הנגרות, למשל: מערכות מיזוג אוויר, מערכות חשמל, אינסטלציה, אלומיניום ועוד, שיש להתחשב בהם כאשר מתחילים בביצוע הפריטים.


2. כתב כמויות | מסמך בצורת רשימה המרכזת את כל פרטי הנגרות בפרויקט. מפורטים בו שמות הפריטים, המספרים האדריכליים שלהם, והכמויות המבוקשות מכל פריט. כתב הכמויות עוזר לנגר להבין את היקף הפרויקט וגם מסייע לערוך התאמה בין הגיליונות המופיעים בחוברת הנגרות, לבין רשימת הפריטים בכתב הכמויות. 


3. מערך ריהוט + מספרים אדריכליים | מערך הריהוט הוא שרטוט בו מופיעים המספרים האדריכליים של פרטי הנגרות במיקום המדויק שלהם בחלל. במידה ויש לבית מספר קומות הביאו אתכם את מערך הריהוט של כל קומה. מערך הריהוט עוזר לנגר להבין את מיקום פרטי הנגרות בחלל, ובשלב הסופי (אספקה והתקנה) מסייע לצוות המתקינים למפות ולמקם את הפריטים בשטח לפני ההרכבה עצמה.


מערך ריהוט | תכנון: אדר' ציפי גילת


4. חוברת נגרות | בחוברת יופיעו גיליונות נגרות לכל פריט ופריט. כל גיליון כולל שרטוט אדריכלי במבט חזית של הרהיט במידות מדויקות, מבט על ומבט צד, וכולל מפרט חומרים לפנים הארונות, מפרט פרזול וגמר חוץ. לכל פריט צריך להיות מספר אדריכלי (נ-1, נ-2 וכן הלאה), וחוברת הנגרות צריכה להיות מסודרת לפי סדר הפריטים.


5. מקורות השראה/הדמיות | במידה ונעשו הדמיות תלת-ממדיות או ישנן תמונות השראה לפריטים מסוימים, כדאי לצרף גם אותם.


ארון רחצה נ-2 | תכנון: אביבית מנקס עיצוב פנים 



שלב ב | פגישת חומרים

לאחר אישור הצעת המחיר וחתימה על הזמנת העבודה, ולאחר שנלקחו מידות בשטח, מתקיימת פגישת נגרות נוספת שעיקרה מעבר על תכניות הנגרות הסופיות ובחירת החומרים לפרויקט. בפגישה זו תוכלו להתרשם מסוגים שונים של פורניר, לבחור גוון ממניפת צבעים לפריטים בגמר שלייפלק, ולהתרשם ממגוון פורמייקות. לפגישה זו מומלץ להביא:



1. שרטוטים סופיים ומעודכנים של סעיפים 1-5 מהשלב הקודם | לעתים קרובות במהלך התהליך ישנם שינויים בפרטי הנגרות המתוכננים - ארון בנישה הופך למדפים פתוחים, מגירות חיצוניות הופכות לפנימיות, בארון חדר הרחצה נוסף מדף ועוד. לפגישת החומרים יש להביא (או לשלוח לפני כן) את גיליונות הנגרות המעודכנים ביותר, לאחר כל התוספות או השינויים. 


2. דוגמת פרקט/אריח/ידיות | על מנת ליצור ראיה כוללת ולא פרטנית כדאי להביא לפגישת החומרים דוגמא מהפרקט/אריח/ידית שמשתלבים ברהיט או נמצאים בסביבתו, ולייצר מפגש בין הצבעים והטקסטורות של החומרים. החשיבה על המערך הצבעוני צריכה להיות בראיה רחבה של פלטת צבעים שלמה ולא הסתכלות יחידנית על כל פריט נגרות בנפרד.




מוזמנים כמו תמיד לשלוח אלינו תכניות נגרות לתמחור. בהצלחה!



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.