08 Dec


שיתוף פעולה ייחודי נרקם בין בונסאי נגרות אדריכלית, ביה"ס דרור גליל – התיכון החברתי למקצועות המחר, והתאחדות התעשיינים. המפעל מזמין מוצרים ייחודיים מסדנת הייצור הדיגיטלי של תלמידי בית הספר. התלמידים עובדים יום בשבוע במפעל ומתנסים בתעשייה מתקדמת. זהו סיפור של חיבור ייחודי בין תעשיה מתקדמת וחינוך, קשר ייחודי שנוצר בין התאחדות התעשיינים ובין בית-ספר "דרור גליל" – התיכון החברתי למקצועות המחר, הוליד שיתוף פעולה ייחודי עם מפעל בונסאי העוסק בנגרות אדריכלית.




חיבור בין תעשייה מתקדמת וחינוך | תלמידי ביה"ס דרור גליל בבונסאי


תיכון דרור גליל הינו בית ספר ציבורי ראשון מסוגו בארץ שמכשיר בנות ובני נוער לשינוי המציאות דרך שימוש בטכנולוגיות חדשניות והכשרה מקצועית מתקדמת. תלמידי בית הספר מגיעים מכל רחבי הגליל. בבית הספר פועלת מגמת "טכנולוגיות משפרות חיים" במסגרתה לומדים התלמידים להיות מייקרים (Makers) ולעבוד עם טכנולוגיות של הדפסת תלת - מימד, חיתוך לייזר, כרסום ממוחשב ב-CNC, אלקטרוניקה ועוד. תלמידי המגמה מייצרים מוצרים רבים לגופים חברתיים, ארגונים וחברות מסחריות. במסגרת לימודי המגמה עובדים התלמידים יום בשבוע במקצוע ומקבלים על זה שכר. העבודה המעשית מכשירה אותם להתמודד עם אתגרים בעולם האמיתי, לפתח מיומנויות מקצועיות גבוהות ולהתנסות בעולם העבודה. העבודה מתקיימת גם מסגרת "הסדנה החברתית" - עסק של התלמידים שהוקם בתוך ביה"ס וגם במפעלים ובתי - עסק העובדים עם טכנולוגיות אלו. 


תלמידי המגמה מייצרים מוצרים רבים לגופים חברתיים, ארגונים וחברות מסחריות | רצפת הייצור בבונסאי


לפני מספר חודשים, וכתוצאה מיוזמה של ראש מועצת עמק הירדן, עידן גרינבאום, נוצר קשר בין מרחב צפון של התאחדות התעשיינים לבין בית הספר. שיתוף הפעולה מכוון ליצירת הכשרה מקצועית איכותית ומתקדמת שתיצור חיבור ראשון מסוגו בין בית הספר והתעשיינים בגליל. במסגרת שיתוף הפעולה, רתם אלי גן, המשמש בתור יו"ר מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, את שמוליק בלומנפלד, הבעלים של מפעל בונסאי נגרות אדריכלית. מפעל בונסאי קלט לתוכו מספר תלמידים מבית הספר אשר עובדים על המכונות המתקדמות כעובדים מן המניין. כמו כן התלמידים מייצרים בבית הספר חלקים בעיצוב ייחודי, אשר מהווים חלק אינטגרלי מהמוצרים המוגמרים המיוצרים במפעל. 


"אני רואה בשיתוף הפעולה של התאחדות התעשיינים עם דרור גליל כהחזרת עטרה ליושנה – בתי ספר מקצועיים, איכותיים ומתקדמים אשר יאפשרו לתלמידים לצבור ניסיון שיסייע להם להשתלב בעתיד בענף התעשייה" אומר אלי גן, יו"ר מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים. "שיתוף הפעולה עם דרור גליל הוא שילוב של צורך מקצועי עם תרומה לקהילה. התלמידים של היום הם העובדים של המחר ויש לנו אחריות להכשיר אותם בצורה הטובה ביותר" אומר שמוליק בלומנפלד מבונסאי.


ידיות בהדפסה תלת מימדית שביצעו תלמידי ביה"ס דרור גליל


ידיות בהדפסה תלת מימדית שביצעו תלמידי ביה"ס דרור גליל


"שיתוף הפעולה עם דרור גליל הוא שילוב של צורך מקצועי עם תרומה לקהילה" | תלמידי ביה"ס דרור גליל בבונסאי



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.